Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів
Традиційні форми роботи з батьками:
• батьківські
збори;
• класні та
загальношкільні конференції;
• індивідуальні
консультації педагога;
• відвідини
вдома.
Класні батьківські збори проводяться не рідше за один раз
на чверть і повинні стати школою освіти батьків,
розширювати їх педагогічний кругозір,
стимулювати бажання стати хорошими батьками.
Батьківські збори – це можливість демонстрації досягнутих
учнем успіхів. Тематика і методика зборів повинні враховувати вікові
особливості учнів, рівень освіченості і зацікавленості батьків,
цілі і завдання виховання, що стоять перед школою.
Загальношкільні батьківські збори проводяться не більше
двох разів на рік і носять характер звіту роботи школи за певний період часу.
На них виступають директор, його заступники, звітують про свою роботу
батьківський комітет школи. Можна використовувати для демонстрації позитивного
досвіду виховання в сім'ї.
Батьківські конференції повинні обговорювати насущні
проблеми суспільства, активними учасниками яких стануть і діти. Готуються дуже
ретельно, за участю психологів, соціальних педагогів, які працюють в школі.
Відмінною особливістю конференції є те, що вона приймає певні рішення і намічає
заходи з заявленої проблеми.
Індивідуальні консультації особливо необхідні, коли
вчитель набирає клас. Готуючись до консультації, необхідно визначити низку
запитань, відповіді на які допоможуть плануванню виховної роботи з класом.
Вчитель повинен дати можливість батькам розповісти йому все те, що допоможе в
професійній роботі з дитиною:
• особливості
здоров'я дитини;
• його захоплення,
інтереси;
• переваги у
спілкуванні в сім'ї;
• реакції
поведінки;
• особливості
характеру;
• мотивація
навчання;
• моральні
цінності сім'ї.
В ході індивідуальної консультації можна використовувати
анкету «Моя дитина», яка заповнюється педагогом, спільно з батьками.
Анкета «Моя дитина»
1. Коли дитина народилася, то
__________________________________________________
2. Найцікавішим в перші роки життя в було ____________
__________________________________________________
3. Про здоров'я можна сказати наступне:
__________________________________________________
4. Коли встало питання про підготовку до школи, то ми
__________________________________________________
5. Його відношення до школи було
__________________________________________________
6. Труднощі виховання пов'язані з
__________________________________________________
7. Хотілося б, щоб педагоги звернули увагу на __________
__________________________________________________
Відвідини учня вдома можливо після здобуття дозволу
батьків. Педагог повинен попередити про передбачуваний візит з вказівкою дня і
мети відвідин.
Нетрадіційні форми роботи з батьками:
• тематичні
консультації;
• батьківські
читання;
• батьківські
вечори.
Тематичні консультації дають рекомендації з проблеми, яка
хвилює батьків. У кожному класі є учні і сім'ї, які переживають одну і ту ж
проблему. Інколи ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх
можливо вирішувати лише в крузі тих людей, яких ця проблема об'єднує.
Пропонуємо теми:
1. Дитина не хоче вчитися.
2. Як розвинути погану пам'ять малюка.
3. Єдина дитина в сім'ї.
4. До чого може привести тривожність дітей.
5.Талановитий малюк в сім'ї.
Батьківські читання дають можливість батькам не лише
слухати лекції педагогів, але і вивчати літературу з проблеми і брати участь в
її обговоренні.
Етапи проведення батьківських читань наступні:
• на перших зборах
батьки визначають питання педагогіки і психології;
• учитель збирає і
аналізує інформацію;
• визначається
список літератури з даного питання;
• вивчення
літератури батьками;
• викладення
власного розуміння питання батьками на читаннях.
Батьківські вечори направлені на об'єднання батьківського
колективу. Проводяться два-три рази на рік без присутності дітей. Теми
батьківських вечорів можуть бути різними. Головне, вони повинні учити слухати і
чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос.
Приблизна тематика:
1. Перший рік навчання дитини в школі, яким він був.
2. Яким я бачу майбутнє свого малюка.
3. Друзі моєї дитини.
4. Свята нашої сім'ї.
Немає коментарів:
Дописати коментар