ПІДСУМКОВІ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО КУРСУ «РИТМІКА, ХОРЕОГРАФІЯ»
ТЕСТ № 1 Заповніть дві схеми.
Тема: Загальні питання теорії і методики музично - ритмічного та хореографічного виховання, основ навчання ритміки та хореографії.


![]() | ![]() |



![]() |
![]() |
ОСНОВИ НАВЧАННЯ РИТМІКИ ТА ХОРЕОГРАФІЇ
![]() | ||
![]() | ||
|
ТЕСТ № 2 Виберіть правильний варіант відповіді.
Тема: Взаємозв’язок рухів і музики. Характеристика вправ та методика їх викладання. Особливості проведення занять ритміки та хореографії з дітьми дошкільного віку.
:
1. Важливий елемент музично-ритмічної вправи – це:
а) постава корпусу;
б) вихідне положення;
в) емоційний стан.
2. Швидкість виконання музичного твору:
а) темп;
б) такт;
в) динаміка.
3. Обертовий рух тіла навколо вертикальної осі:
а) перевертання;
б) завертання;
в) обертання.
4. Перерва у звучанні на суворо визначений відлік часу:
а) зупинка;
б) пауза;
в) реприза.
5. Відрізок музичного твору, що починається з сильного звуку і закінчується перед наступним сильним звуком:
а) такт;
б) ритм;
в) темп.
6. Послідовність тривалості звуків, різних по висоті:
а) ритміка;
б) акцент;
в) ритм.
7. Більш чи менш завершена музична думка:
а) період;
б) побудова твору;
в) музична форма.
8. Засіб музичної виразності, що засновано на використанні звучання різного ступеня:
а) звукоряд;
б) мелодія;
в) динаміка.
9. Одночасне згинання у всіх суглобах з наступним розгинанням:
а) злет;
б) стрибок;
в) пружинний рух.
10. Система рухів, що створені на основі музики, для розвитку почуття ритму:
а) танець;
б) розминка;
в) ритміка;.
11. Вільний злет після відштовхування ногами:
а) стрибок;
б) перескок;
в) відскок.
12. Основний елемент руху:
а) уклін;
б) крок;
в) перехід.
13. Основа музичного твору:
а) речення;
б) звуки;
в) мелодія.
14. Збереження стійкості тіла у статичному положенні:
а) розподіл ваги тіла;
б) рівновага;
в) координація.
15. Коротке та відривне виконання звуків на музичних інструментах чи голосом:
а) стакато;
б) алегро;
в) синкопа.
16. Розворот ніг у стегновому та гомілкоступневому суглобі:
а) позиція;
б) виворотність;
в) положення.
17. Связне плавне виконання при якому один звук переходе в інший:
а) хвиля;
б) легкість;
в) легато.
18. Відповідність та узгодження всього тіла:
а) гармонія;
б) координація;
в) корекція.
19. Три основні позиції у хореографії:
а) рук;
б) ніг;
в) корпусу.
20. Маленьке присідання:
а) пружинка;
б) демі;
в) демі пліє.
21. Кількість основних позицій ніг:
а) шість;
б) вісім;
в) три.
22. Висування робочої ноги у будь якому напрямку:
а) крок;
б) батман тандю;
в) тур.
23. Розташування та переміщування виконавців по майданчику:
а) хореографія;
б) ансамбль;
в) рисунок танцю.
24. Підйом на пів пальці:
а) релеве лян;
б) релеве;
в) пуанте.
25. Танок двох виконавців:
а) соте;
б) па де де;
в) па де труа.
26. Виконання танцювальних рухів без підготовки:
а) імпровізація;
б) пантоміма;
в) кадриль.
27. Парний бальний танець, який виник на основі народних танців Австрії, Німеччини та Чехії:
а) вальс;
б) мазурка;
в) полонез.
28. Вид народної творчості, що поєднує спів, інструментальну гру і танець:
а) пляска;
б) хоровод;
в) марш.
29. Українська народна пісня – танець зі зміною фігур і різноманітними обертаннями:
а) гопак;
б) метелиця;
в) коломийка.
30. Автор методичного посібника „Хореографічна робота з дошкільнятами”:
а) Бондаренко Л.;
б) Сухомлинський В.;
в) Березова Г.
31. Що танцювали в бурні 20 – ті роки:
а) хіп-хоп;
б) чарльстон;
в) полонез.
32. Сукупність творів, які виконують окремі виконавці або група дітей:
а) збірка;
б) репертуар;
в) учбовий план.
33. Сучасна назва танців, призначених для масового виконання на вечорах відпочинку, танцювальних майданчиках та вечірках тощо:
а) сценічні;
б) народні;
в) бальні.
34. Хто створив систему музично-ритмічного виховання:
а) Е.Жак-Далькроз;
б) Ю.Кабалевський;
в) А. Ваганова.
35. Ритміка – це:
а) система вправ;
б) система методів;
в) система звуків.
36. Яка кількість основних музичних розмірів?
а) три;
б) дві;
в) чотири.
37. З чого починається виконання стрибка?
а) з пружинки;
б) з покачування;
в) з Demi-plie.
38. В чому виражається взаємозв’язок музики і рухів?
а) у засобах спілкування;
б) у засобах музичної виразності.;
в) у засобах музично-ритмічного виховання.
39. Одна з особливостей занять ритмікою і танцями.
а) дидактика;
б) музика;
в) наочність.
40. Як що буде звучати музика у високому регістрі,
то можна виконати такий рух:
а) ходьба на пів пальцях;
б) ходьба з випадами;
в) ходьба з носка на п’ятку.
41. Що таке ритм?
а) поєднання музичних ритмів;
б) поєднання музичних пауз;
в) поєднання музичних звуків.
42. Засновник системи музично-ритмічного виховання.
а) Ж. Далькроз;
б) А.Тараканова;
в) Джордж Баланчін;
43. Що виступає предметом музично-ритмічного виховання?
а) ритм і такт;
б) музика і рух;
в) мелодія і вправа.
44. Яку мету переслідує завдання на зміну темпу?
а) перехід на самостійне виконання швидких рухів;
б) перехід від повільних рухів до швидких і навпаки;
в) перехід до наступного руху.
45. Динамічні відтінки музики пов’язані з:
а) мелодійним рисунком;
б) ритмічним рисунком;
в) танцювальним рисунком.
46. Існує відповідний зв’язок між амплітудою
виконання вправ і... :
а) методикою слухання музичного твору;
б) музичним темпом;
в) побудовою музичного твору.
47. Яку команду необхідно дати, щоб зупинити ходу дітей?
а) різко зупинити музику;
б) „Стійте!”, „Один – два”.
в) „ На місці, стій; один-два!”
48. Які вправи виховують поняття вихідне положення?
а) вправи ритмічної гімнастики;
б) біг;
в) хореографічні вправи.
49. На якій позиції виконують присідання
не відриваючи п’яток від підлоги?
а) на 1 позиції ;
б) на 6 позиції;
в) на 2 позиції.
50. Динамічний відтінок – це:
а) зміна гучності звучання;
б) зміна темпу звучання;
в) зміна ритмічного рисунку.
51. Виберіть назву темпу;
а) крещендо;
б) алегро;
в) дімінуєндо.
52. Головна задача при виконанні оберту – це зберігання:
а) швидкості;
б) рівноваги;
в) характеру.
53. Якими рухами легко відтворити тривалості нот:
а) оплесками, ударами ніг, кроками;
б) різноманітними обертами;
в) стрибками.
54. Сама довга нота – ціла, решта нот:
а) частинки такту;
б) її долі;
в) долі регістру.
55. Короткі , стрімкі вправи виконуються під музичний розмір:
а) ¾;
б)4/4;
в)2/4.
56. Виділити шість засобів хореографічної виразності:
а) швидкість;
б) стрибок;
в) рівновага;
г) сміливість;
д) постава корпусу;
є) позиції ніг, рук;
ж) виворотність;
з) оберт.
57. Що слід враховувати вихователю при підборі мелодії
для занять ритмікою з дітьми дошкільного віку:
а) віковий рівень сприймання дітьми музичних творів;
б) нічого не враховувати;
в) фізичний розвиток дитини.
58. Основні функції музики на заняттях ритмікою і танцями
а) навчально-пізнавальна;
б) розважальна;
в) танцювальна.
59. Яка музика найбільш прийнятна для музично-ритмічного
виховання дітей дошкільного віку:
а) танцювальна;
б) симфонічна;
в) різна.
60. Успіх музично-ритмічного виховання і навчання залежить від:
а) урахування вікових особливостей дітей;
б) вміння спостерігати за поведінкою дітей;
в) здібностей дітей.
61. В якому віці вводиться завдання імпровізації на заняттях з дітьми:
а) у два роки;
б) у три роки;
в) у шість років.
62. Які позиції ніг можна вивчати з дітьми дошкільного віку:
а) 5 позицію;
б) 3 позицію;
в) 6 позицію.
63. У якому віці діти питаються під впливом музики показати різний характер ігрових персонажів:
а) на 5 році життя;
б) на 1 році життя;
в) на 3 році життя.
КЛЮЧІ ДО ТЕСТУ № 1
Ритміка – це сукупність виявів ритму в музиці.
Хореографія – (від грецького слова choreia – танець, grapho - пишу) – первісно, цей термін означав запис танцю. З кінця ХІХ століття став використовуватися для визначення танцювального мистецтва в цілому, у всіх його різновидах. 2. Створення танців и танцювальних вистав – балетів. 3. Запис рухів та малюнку танцю за допомогою системи умовних знаків.
Ритмічне виховання – це система виховання і розвитку відчуття ритму, пластичності, музичного слуху та пам’яті. Вона була запропонована Емілем Жак Далькрозом (1856 – 1950 – швейцарським педагогом, композитором, громадським діячем.
Хореографічне виховання - це система виховання і розвитку координації руху тіла, удосконалення фізичних можливостей людини.
ПРЕДМЕТОМ ВИВЧЕННЯ КУРСУ є музика і рух.
ЗНАЧЕННЯ РИТМІЧНОГО ТА ХОРЕОГРАФІЧНОГО ВИХОВАННЯ
1. естетичне значення;
2. фізичне значення;
3. освітнє значення;
4. педагогічне значення;
5. оздоровче та гігієнічне значення.
ЗАСОБИ МУЗИЧНО-РИТМІЧНОГО ТА ХОРЕОГРАФІЧНОГО ВИХОВАННЯ
· елементарні основи музичної грамоти;
· вправи на узгодження рухів з музикою;
· музичні ігри;
· вправи з хореографії;
· ходьба, біг;
· елементи сучасних танців;
· вправи ритмічної гімнастики;
· вправи з використанням національного фольклору.
ЗАВДАННЯ КУРСУ
· гармонійний розвиток форм тіла та функцій організму людини, яке направлене на удосконалення фізичних здібностей , зміцненню здоров'я;
· формування важливих музично-рухових вмінь, навичок та збагачення спеціальними знаннями;
· виховання моральних, вольових, естетичних якостей, розвиток пам'яті, уваги, розумового кругозору, загальної культури руху, поведінки, спілкування.
ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ РИТМІКИ ТА ХОРЕОГРАФІЇ
1. Принцип свідомості і активності
2. Принцип наочності
3. Принцип доступності
4. Принцип систематичності
ЄТАПИ НАВЧАННЯ
1. етап – ознайомлення з новими музично-хореографічними рухами;
2. етап – поглиблене розучування;
3. етап – закріплення та удосконалення рухів.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ
1. Метод наочного сприймання.
2. .Зразок.
3. Словесний метод.
4. Ігровий метод.
5. Метод виховання підсвідомої діяльності.
6. Практичні методи:
а) метод навчання шляхом роздроблювання вправ;
б) метод цілісного засвоєння вправи.
КЛЮЧІ ДО ТЕСТУ № 2
1 – б; 2 – а; 3 – в; 4 – б; 5 – а; 6 – в; 7 – а; 8 – в; 9 – в;
10 – в; 11 – а; 12 – б; 13 – в; 14 – б; 15 – а; 16 – б; 17 – в;
18 – б; 19 – а; 20 – в; 21 – а; 22 – б; 23 – в; 24 – б; 25 – б;
26 – а; 27 – а; 28 – б; 29 – б; 30 – в; 31 – б; 32 – б; 33 – в;
34 – а; 35 – а; 36 – б; 37 – в; 38 – б; 39 – б; 40 – а; 41 – в; 42 – а;
43 – б; 44 – б; 45 – а; 46 – б; 47 – в; 48 – в; 49 – в; 50 – а; 51 – б;
52 – б; 53 – а; 54 – б; 55 – в; 56 – б, в, д, є, ж, з; 57 – а; 58 – а; 59 – а;
60 – б; 61 – в; 62 – б, в; 63 – в.
Критерії оцінювання тесту №2:
«5» – А – 63 тести;
«4, 5»– Б – 54 тести;
«4» – С – 45 тестів;
«3, 5» – D – 36 тестів;
«3» – Е – 27 тестів;
«2» – Х – 18 тестів;
«1» – F – 9 тестів.
Немає коментарів:
Дописати коментар