5 клас
( 1 год. на тиждень )
№ п/п год.
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Домашнє
завдання
|
Примітка
|
1.
|
Розділ 1. Що
вчить Біблія про людину, добро та зло.
Тема 1. Вступ.
Християнська
етика – наука про християнську мораль.
|
|||
2.
|
Тема 2. Біблія – слово Боже до людини.
Історія
написання Біблії. Структура Біблії.
Переклади
Біблії. Як користуватися Біблією. Значення Біблії для вірян.
|
|||
3.
|
Тема 3. Святе Письмо про створення світу.
Біблійний опис
створення світу. Світ – Боже творіння.
|
|||
4.
|
Тема 4. Людина – образ і подоба Божа.
Людина –
найдосконаліша з істот. Неповторність людини – як вінець Божого творіння.
|
|||
5.
|
Тема 5. Добро та зло.
Що таке добро?
Бог – джерело добра. Гріхопадіння. Прояви зла у світі. Торжество добра над
злом. Відповідальність людини за вибір.
|
|||
6.
|
Тема 6. Сумління – голос Божий у душі людини.
Сумління
чутливе та спалене. Сумління як чесний та непідкупний суддя. Чи може сумління
мовчати ? Чисте сумління.
|
|||
7.
|
Тема 7. Біблія про праведність і вірність.
Праведність як
постійний вибір добра. Віра і вірність Богові як основа праведності. Життя
Ноя як приклад праведності.
|
|||
8.
|
Тема 8 . Узагальнення вивченого.
Контрольне оцінювання.
|
|||
9.
|
Розділ
2. Які моральні цінності вміщені в Святому Письмі.
Тема 9. Закони Божі та закони
людські.
Заповіді
Божі – моральна основа життя людини.
Актуальність
Заповідей для сучасної людини.
Значення
закону в житті людини та суспільства. Відповідальність людини перед законом.
|
|||
10.
|
Тема 10. Гординя як людська вада.
Наслідки
гордині та зарозумілості на прикладі розповіді про будівництво Вавилонської
вежі. Шляхи подолання гордині та зарозумілості.
|
|||
11.
|
Тема 11. Гостинність та щедрість.
Небесні
гості в домі Авраама. Дотримання Богом обітниці : син Авраама. Гостинність та
щедрість- християнські чесноти. Вміння ділитися з ближнім. Щедрість та
гостинність українського народу.
|
|||
12.
|
Тема 12. Любов як вияв
самовідданості.
Біблійне
розуміння любові як самовідданості на прикладі історії про Авраама та Ісаака.
Поняття « самовідданість ».
|
|||
13.
|
Тема 13. Вміння прощати.
Сила
прощення на прикладі життя Йосипа. Перемагати зло добром. Прощення в житті
людини, родини й суспільства.
|
|||
14.
|
Тема 14. Різдво Христове.
Народження
Ісуса Христа – здійснення Біблійного пророцтва. Незвичайне народження Сина
Божого. Значення Різдва для людства. Святкування Різдва в Україні.
|
|||
15.
|
Тема 15. Урок – узагальнення .
Тематичне оцінювання.
|
|||
16.
|
Розділ
3. Які моральні цінності вміщені у Святому Письмі.
Тема 16. Любов до свого народу. Віра і Божа
допомога — запорука перемог.
Біблійна історія про Давида та Голіята. Готовність послужити своєму
народові. Приклади турботи про мир та злагоду видатних діячів України.
|
|||
17.
|
Тема 17. Віра та довіра.
Глибока
віра у Бога пророка Іллі. Значення віри в житті людини.
|
|||
18.
|
Тема 18. Мужність та непохитність
переконань.
переконань.
Прояв мужності та непохитності
переконань
на прикладі Даниїла. Важливість побудови переконань на Слові Божому.
Уміння відстоювати правду.
|
|||
19.
|
Тема 19. Мудрість як Божий дар.
Біблійна історія про мудрого царя . Мудрість та
освіченість. Мудрість Божа і людська. Мудрість —
духовна зрілість. Християнська просвіта в Україні та її подвижники.
|
|||
20.
|
Тема 20. Служіння як відповідь на покликання.
Покликання пророка Ісаї, цариці Естер. Покликання
людини служити Богові та людям. Важливість обрання власного життєвого шляху. Відповідальність
за власне життя.
|
|||
21.
|
Розділ
4 . Значення приходу в світ Ісуса Христа.
Тема 21. Очікування Спасителя
людства.
Господня
обітниця приходу Спасителя. Пророцтва про прихід Спасителя ( Ісая, Захарій,
Михей )
|
|||
22.
|
Тема 22. Благовіщення.
Біблійна
історія про Благовіщення Діви Марії. Вірність Марії Слову Божому. Національні
традиції, пов»язані з Благовіщенням.
|
|||
23.
|
Тема 23. Дитинство Ісуса Христа. Втеча
Святого сімейства до Єгипту. 12-річний Ісус у храмі.
Життя Ісуса в Назареті.
|
|||
24.
|
Тема 24. Служіння Ісуса Христа. Виконання Ісусом Христом вимог тогочасного суспільства.
Значення хри-щення Іоанном Христителем Ісуса Христа в Йордані. Значення
служіння Спасителя для людства.
|
|||
25.
|
Тема 25. Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|||
26.
|
Тема 26. Дві заповіді любові.
Любов до Бога і до ближнього. Дві заповіді любові та
заповіді блаженств у Нагірній проповіді Ісуса Христа. Любов до Бога та до
Батьківщини ( Г.Ващенко )
|
|||
27.
|
Тема
27. Страждання Ісуса Христа.
Події Страсного тижня. Велич Голгофської жертви.
|
|||
28.
|
Тема 28. Воскресіння Христове.
Значення Воскресіння Христового для людства. Свято
Великодня. Національні традиції, пов'язані з Пасхою.
|
|||
29.
|
Тема 29. Ісус Христос — Спаситель душі і тіла. Зцілення Ісусом Христом хворих і
воскресіння мертвих. Спасіння грішників. Навчання Божій мудрості.
|
|||
30.
|
Тема 30. Тематичні екскурсії, акції милосердя.
|
|||
31.
|
Тема 31. Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|||
32.
|
Тема 32. Підсумок навчання за рік.
|
|||
33.
|
Теми 33-34. Резервні уроки.
|
|||
34.
|
||||
35.
|
6 клас
( 1 год. на тиждень )
№ п/п год.
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Домашнє
завдання
|
Примітка
|
1.
|
Розділ І. Новий Завіт —
джерело християнської моралі.
Тема 1. Євангеліє — Добра Новина.
Євангеліє — дороговказ досконалого життя.
|
|||
2.
|
Тема 2. Ісус Христос — Учитель.
Наука Ісуса Христа. Служіння з любов'ю до людей.
|
|||
3.
|
Тема 3. Ісус навчає притчами.
Поняття притчі. Педагогічна цінність Христових притч.
|
|||
4.
|
Тема 4. Мета людського життя та засоби її
досягнення. Притча
про багатія.
|
|||
5.
|
Тема 5 . Правильна основа життя.
Притча про дім
на камені.
|
|||
6.
|
Тема 6 . Узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|||
7.
|
Розділ ІІ.
Слово Боже виховує нас.
Тема 7. Вибір цінностей. Притча про
скарб і перлину.
|
|||
8.
|
Тема 8. Слухати і приймати слова
правди.
Притча
про сіяча.
|
|||
9.
|
Тема 9. Гординя та смирення. Притча
про митаря та фарисея.
|
|||
10.
|
Тема 10. Терпіння і справедливість. Притча
про багатія і Лазаря.
|
|||
11.
|
Тема 11. Відповідальність за вчинки. Притча
про кукіль.
|
|||
12.
|
Тема 12. Працелюбність. Винагорода за працю.
Притча про робітників у винограднику
|
|||
13.
|
Тема 13. Плекаймо свої таланти. Притча
про таланти.
|
|||
14.
|
Тема 14. Узагальнення. Тематичне
оцінювання.
|
|||
15.
|
Розділ
ІІІ. Етика людських взаємин у світлі
Христового вчення.
Тема 15. Послух і непослух.
Притча
про слухняного та неслухняного сина.
|
|||
16.
|
Тема 16.
Повага до людей. Притча про заблукану
вівцю.
|
|||
17.
|
Тема 17. Співчуття та милосердя.
Притча
про милосердного самарянина.
|
|||
18.
|
Тема 18. Вміння прощати. Притча
про блудного сина.
|
|||
19.
|
Тема 19. Цінність добрих справ. Притча
про зерно гірчиці.
|
|||
20.
|
Тема 20. Універсальний моральний закон. Золоте правило
|
|||
21.
|
Тема 21. Узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|||
22.
|
Розділ IV. Основи морального життя.
Тема 22. Поширення добра у світі.
Притча про закваску
|
|||
23.
|
Тема 23. Основа радості.
Притча про загублену драхму.
|
|||
24.
|
Тема 24. Відповідальне ставлення до життя.
Притча
про вірного та невірного рабів.
|
|||
25.
|
Тема 25. Наполегливість у добрих справах.
Притча
про несправедливого суддю та вдову.
|
|||
26.
|
Тема 26. Щедрість та захланність.
Притча
про жорстокого боржника.
|
|||
27.
|
Тема 27. Справедливість та винагорода.
Притча про виноградарів
|
|||
28.
|
Тема 28. Остаточна перемога добра над злом. Притча про невід
|
|||
29.
|
Тема 29. Світло для світу. Притча
про свічку та свічник. Молодь – майбутнє України.
|
|||
30.
|
Тема 30. Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|||
31.
|
Тема 31. Підведення підсумків вивченого.
|
|||
32.
|
Резерв
|
|||
33.
|
Резерв
|
8 клас
( 1 год. на тиждень )
№ п/п год.
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Домашнє
завдання
|
Примітка
|
1.
|
Розділ І. Життєві
дороговкази християнина.
Тема 1. Вступ.
|
|||
2.
|
Тема 2. Етика наука про
мораль. Головні орієнтири у житті
людини. Предмет вивчення етики - моральний
аспект життя людини . Абсолютна й регулятивна мораль. Шлях людства у пошуках
морального ідеалу. Етика та християнська етика. Християнський моральний
ідеал, виражений у Божих Заповідях. Етика й етикет.
|
|||
3.
|
Тема 3. Мораль і право. Поняття закону. Види законів. Божий і людський закони. Права та
обов'язки християнина і громадянина. Вплив моралі на право.
|
|||
4.
|
Тема 4. Божі Заповіді — основа морального життя людини. Джерело моральності.
Етапи отримання настанов: Адам, Ной, Авраам, Мойсей, Христос. 10 Заповідей
Божих. 2 заповіді любові.
|
|||
5.
|
Тема 5. Урок - узагальнення.
|
|||
6.
|
Розділ II. Моральні настанови у взаєминах людини з Богом.
Тема 6. "Я — Господь Бог
твій..." . Бог — Творець всесвіту. Вчинки людей,
що порушують Божу Заповідь. Віра й довіра до Бога.
|
|||
7.
|
Тема 7
. "Нехай не буде в тебе інших богів". Ісус
Христос — ідеал для наслідування.
|
|||
8.
|
Тема 8. Сучасні ідоли та кумири, їх ознаки та небезпека для людства.
|
|||
9.
|
Тема 9
. "Не взивай намарне імені Господа Бога твого" Пошана Божого імені. Пошана Божого імені.
|
|||
10.
|
Тема10. Порушення цієї Заповіді: легковажне вимовляння Божого імені, прокльони,
лихослів'я,
богохульство. Значення імені для людини.
|
|||
11.
|
Тема 11 . "Пам'ятай день суботній,
щоб святити його" Святкування
суботи у Старому Заповіті. Христос і
субота.
|
|||
12.
|
Тема12. Неділя у Новому Заповіті. Християнське святкування неділі. Праця та відпочинок у житті людини. Праця як
творчість і вираження любові до Бога та ближнього. Лінощі та трудоголізм.
|
|||
13.
|
Тема 13. Урок - узагальнення.
|
|||
14.
|
Розділ III. Моральні підвалини заповідей щодо пошани ближнього.
Тема 14 . "Шануй батька
і матір, щоб тобі добре було, щоб ти довго прожив на землі" . Обов'язок дитини перед
батьками.
|
|||
15.
|
Тема 15. Пошана до вчителів і наставників. Любов до Батьківщини як виконання Божої
заповіді шанування батьків.
|
|||
16.
|
Тема 16 : "Не убий" . Життя — дар Божий. Цінність людського життя. Дбаємо про життя і здоров'я.
|
|||
17.
|
Тема17.
Людська гідність і відповідальність за
життя і довкілля. Втрата гідності. Вбивство фізичне й моральне. Самогубство,
наркоманія, алкоголізм, аборт, евтаназія.
|
|||
18.
|
Тема 18. "Не чини перелюбу" . Чистота серця й житт. Біблійний ідеал дівчини, хлопця.
|
|||
19.
|
Тема 19. Сучасні
перешкоди підтримці чистоти: негативний вплив ЗМІ, моди, алкогольних і
тютюнових виробів тощо.
|
|||
20.
|
Тема 20. Шлюб і подружжя.
Любов-дар Божий Дошлюбна чистота Довіра. Пошана людської гідності .
|
|||
21.
|
Тема 21 . Приготування до подружнього життя. Таїнство подружжя та подружня вірність.
|
|||
22.
|
Тема 22. "Не кради" . Власність
матеріальна й інтелектуальна. Праця — джерело власності. Працьовитість. Поміркованість
у нагромадженні матеріальних благ.
|
|||
23.
|
Тема 23. Злочини проти чужої власності: злодійство, грабіж, лихварство, вандалізм,
ошуканство, хабарництво, корупція, протекціонізм, затримання платні,
плагіат, марнування власного та чужого часу.
|
|||
24.
|
Тема 24. "Не свідчи неправдиво на ближнього твого" . Добре ім'я
людини. Слово честі, клятва, присяга та їх порушення.
|
|||
25.
|
Тема 25. Знеславлення доброго
імені, честі ближніх: поширення неправдивої інформації, несправедлива
критика, обмова, осуд, підозра, наклеп, лицемірство, приниження гідності.
Обов'язок виправити заподіяну кривду.
|
|||
26.
|
Тема 26. "Не пожадай..." . Не пожадай того, що є власністю ближнього твого. Не пожадай жінки
ближнього твого. Із серця думки виходять... .
|
|||
27.
|
Тема
27. Узагальнення.
|
|||
28.
|
Розділ IV. Моральні
настанови у виборі життєвого шляху.
Тема 28. Заповідь любові . Любов до ближнього.
|
|||
29.
|
Тема 29. Заповідь любові. Любов до Бога і
ближнього.
(
продовження )
|
|||
30.
|
Тема 30. Ісус Христос - учитель та
виконавець Заповіді любові. Життя Ісуса Христа — досконалий приклад
виконання Заповіді любові.
|
|||
31.
|
Тема 31. Любов, добро, істина, милосердя, краса можуть бути здійсненною реальністю
нашого життя.
|
|||
32.
|
Тема 32. Урок узагальнення.
"Хто любить Бога, той виконує Заповіді Його".
|
|||
33.
|
Резерв
|
9 клас
( 1 год. на тиждень )
№ п/п год.
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Домашнє
завдання
|
Примітка
|
1.
|
Морально-етичні цінності молоді
Розділ І. Християнський
життєвий вибір людини
Тема 1. Вступ.
|
|||
2.
|
Тема 2. Біблія про походження людини. Різні гіпотези про походження світу і людини. Християнський погляд на
людину. Людина - образ і подоба Божа(Бут. 1:26-27; 2: 7).
|
|||
3.
|
Тема 3-4. Покликання людини. Загальне
покликання людини. Особисте покликання. Християнська чеснота служіння (Гал.
5, 13).
|
|||
4.
|
Благодійна діяльність. Спеціальні покликання.
|
|||
5.
|
Тема 5. Права і обов'язки людини. Людина
- особа суспільна. Цінності сучасного громадянського суспільства. Моє право
і право інших. Правова свідомість. Відповідальність перед Богом і людьми
(Бут. 1: 28).
|
|||
6.
|
Тема 6. Свобода вибору. Свобода
вибору (Бут. 2: 16-17). Мета і засоби її досягнення. Допомога у правильному
виборі.
|
|||
7.
|
Тема 7. Шлях до зрілості і вдосконалення
людини.
Пізнання себе. «Пізнай себе і буде з тебе» (Г. Сковорода). Усвідомлення
своїх можливостей (1 Кор. 3: 16-21; 2 Кор. 4: 16; 6: 14; 7: 6-11; 10: 17).
Потреба самовдосконалення (Мт. 5: 48). Пошук шляхів удосконалення (Мк. 10:
27). Співпраця Бога й людини («...бо без Мене нічого чинити не можете ви»
(Ів. 15: 5).
|
|||
8.
|
Тема 8. Гідність людини. Усвідомлення
власної гідності та повага до гідності іншого.
|
|||
9.
|
Тема 9-10. Молода людина і навколишній світ. Особливості молодого віку. Фізичне, психічне та духовне зростання.
Оточення молодої людини (1 Кор. 15: 33).
|
|||
10.
|
Цінність знань і світоглядних переконань. Зацікавлення і правильне
використання часу (Прип. 12: 1;Еф. 5: 11-20).
|
|||
11.
|
Розділ
II. Моральні цінності у виборі професії
Тема 11. Розвиток особистих здібностей.
Відкриття і плекання здібностей (1 Кор. 12:4-11). «Бо без Мене нічого
чинити не можете ви» (Ів. 15: 5). Причини неповного розкриття здібностей
(Як. 1:17-18, 22-25).
|
|||
12.
|
Тема 12. Професія. Вибір професії - важливий етап у житті. Мотиви вибору професії. Вплив батьків на вибір професії. Ставлення до
праці (1 Сол. 2: 9-10). Дотримання професійно-етичних норм. Спрямування
професійної трудової діяльності на славу Бога і благо ближніх.
|
|||
13.
|
Тема 13. Праця і співпраця. Праця
- задум Божий. Праця і творчість. Цінність праці та співпраці. Здорова
конкуренція. Винагорода за працю: заробіток і багатство у світлі
християнських моральних цінностей (ІСол. 5: 12-22; Мт. 25: 14-30).
|
|||
14.
|
Тема 14. Урок узагальнення.
|
|||
15.
|
Розділ
III. Людина у суспільстві
Тема 15-16. Воля і характер. Самостійність і відповідальність. Етапи формування характеру. Гартування волі. Вміння володіти собою.
Характер як головна ознака особистості. Самодисципліна.
|
|||
16.
|
Самоконтроль бажань, звичок і вчинків. Стійкість характеру й переконань.
Поєднання волі Божої з людською. Розум і воля - відображення Божої
могутності.
|
|||
17.
|
Тема 17. Авторитет і повага. Авторитет
- результат служіння людям (Мт. 20: 28). Авторитет як моральний орієнтир.
Бог - найвищий Авторитет. Пошана Бога та співпраця з Ним (Св. 13: 17; Пс.
25:8-10).
|
|||
18.
|
Тема 18. Дружба і товаришування. Цінність
дружби. Пошук і вибір друзів (Ів. 15: 14; Ів. 11; Сир. 6: 14-16). «Притча про
приязнь» (!. Франко). «Ви друзі Мої, якщо чините все, що Я вам заповідую»
(Ів. 15: 14).
|
|||
19.
|
Тема 19. Мистецтво спілкування. Вміння
слухати, здатність почути та сприйняти. Доброзичливість і толерантність у
спілкуванні (Дії. 17: 16-34; Ів. 4: 7-38).
|
|||
20.
|
Тема 20. Конфліктні ситуації. Причини
конфліктів: агресивність, егоїзм, прагнення вищості. Шляхи подолання конфліктів
та розв'язання конфліктних ситуацій (Рим. 12: 18-19). Ісус Христос про вирішення
конфліктів (Мт. 5: 9). Внутрішній конфлікт особи.
|
|||
21.
|
Тема 21. Давання і приймання. Вдячність. Принципи давання і приймання. «Більше щастя давати, ніж брати» (Дії. 20:
35). Вдячність - одна з найцінніших якостей характеру особи. Вміння прийняти
Божий дар та здатність дякувати за нього.
|
|||
22.
|
Тема 22. Урок узагальнення.
|
|||
23.
|
Розділ
IV. Молодь і християнська культура
Тема 23-24. Християнські культурні цінності.
Культурні цінності у житті людини. Ієрархія цінностей.
|
|||
24.
|
Морально-етичні християнські
цінності як фундамент духовного зростання людини. Християнська естетика.
|
|||
25.
|
Тема 25. Українські християнські традиції та елементи сакрального
мистецтва.
|
|||
26.
|
Тема 26-27. Визначні архітектурні церковні пам'ятки України. Найважливіші християнські
пам'ятки України.
|
|||
27.
|
Церковні споруди вашої місцевості. Екскурсія до храмів.
|
|||
28.
|
Тема 28-29. Християнство в образотворчому мистецтві.
Історія
розвитку християнства в образотворчому мистецтві.
|
|||
29.
|
Християнство в образотворчому мистецтві.
|
|||
30.
|
Тема 30-31. Християнство в музиці. Стилі
музики в контексті християнських цінностей.
|
|||
31.
|
Духовний гімн України «Боже великий єдиний».
|
|||
32.
|
Тема 32. Християнство в літературі та сучасному медіапросторі. Всебічний
розвиток української молоді.
|
|||
33.
|
Тема 33. Підсумковий урок за рік.
|
7 клас
( 1 год. на тиждень )
№ п/п год.
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Домашнє
завдання
|
Примітка
|
1.
|
Розділ І. Морально-етичні цінності молоді християнства.
Тема 1. Вступ.
|
|||
2.
|
Тема 2. Моральні засади християнства. Закони Божі- вічні істини. Ісус Христос – ідеал людської досконалості.
|
|||
3.
|
Тема 3. Святість. Наслідування Христа. Святість
людини- відображення святості Бога. Святість – це духовне відмежування від
гріховного світу.
|
|||
4.
|
Тема 4. Матеріальний і духовний світ людини. Співвідношення матеріального й духовного. Чесноти та духовне зростання
людини. Ісус і багатий юнак. Антоній Великий.
|
|||
5.
|
Тема 5. Прагнення пізнати істину. Зустріч Закхея з Христом. Наслідки зустрічі з Христом. Блж.Августин.
|
|||
6.
|
Тема 6. Наполегливість у досягненні мети. Зцілення
двох сліпих.
|
|||
7.
|
Тема 7. Життєвий шлях людини.
Сенс життя людини. Потреба морального вдосконалення. Життя Іоанна
Хрестителя.
|
|||
8.
|
Тема 8. Віра, надія, любов. Божі
чесноти - віра, надія, любов. Внутрішня єдність цих чеснот.
|
|||
9.
|
Тема 9. Вдячність – важлива людська чеснота. Вміння бути вдячним. Зцілення десяти прокажених.
|
|||
10.
|
Тема 10. Рішучість і відвага у житті. Сміливо захищати правду. Диякон Степан.
|
|||
11.
|
Тема 11. Здатність піти за покликом
сумління. Вміння почути голос сумління. Ап. Андрій
Первозванний.
|
|||
12.
|
Тема 12.Урок – узагальнення. С/р по розділу.
|
|||
13.
|
Розділ
II. Християнські орієнтири людського життя.
Тема 13. Допомога як вияв любові.
Допомога нужденним. Зцілення паралізованого.
|
|||
14.
|
Тема 14. Милосердя і безкорисливість. Творити
добро для інших безкорисливо. Св. Миколай Чудотворець Мірликійський, мати
Тереза.
|
|||
15.
|
Тема 15. Відданість і вірність християнським переконанням.
|
|||
16.
|
Тема 16. Цінність знань у житті
людини. Знання – це
скарб і дорога до світла.
|
|||
17.
|
Тема 17. Мова – безцінний Божий
дар. Дар мови та
його використання. Іоанн Златоустий.
|
|||
18.
|
Тема 18. « Рідна мова - то серце
народу:гине мова - гине народ » ( І.Огієнко ). Пошана і плекання рідної мови. Просвітителі
Кирило та Мефодій.
|
|||
19.
|
Тема 19. Мужність у протистоянні злу. Долати зло – потреба й обов’язок . Вмч. Георгій
Побідоносець.
|
|||
20.
|
Тема 20. Людська слабкість і зміцнення волі. Розкаяння – дорога до святості. Від каяття – до
пробудження нових життєвих сил. Ап. Петро.
|
|||
21.
|
Тема 21. Прозріння.
Духовна й фізична сліпота. Світло правди. Розбійник на хресті.
|
|||
22.
|
Тема
22. Кардинальна міна життя. Бажання змінити себе. Рішучість у служінні
іншим. Ап. Павло.
|
|||
23.
|
Тема 23. Урок- узагальнення .С\р по розділу.
|
|||
24.
|
Розділ
III. Історичні витоки та розвиток християнства в Україні.
Тема 24. Усвідомлення
відповідальності за долю народу. Особиста відповідальність кожного за власне життя й долю народу. Прор.
Мойсей; кн.. Ольга і кн.. Володимир.
|
|||
25.
|
Тема 25. Славні постаті українського
народу. Прп. Антоній і Феодосій Печерські.
|
|||
26.
|
Тема 26. Відродження української духовності у ХХ ст. Руйнування
релігійного життя в Україні у ХХ ст. Початок відродження. Свобода
віросповідання- запорука духовного відродження.
|
|||
27.
|
Тема 27. Християнські символи у традиціях та культурі українського
народу. Хліб, хрест, виноградна лоза, якір,
риба.
|
|||
28.
|
Тема 28. Ікона,
символіка ікони, релігійний живопис.
|
|||
29.
|
Тема 29. Христос – Дорога, Правда і Життя. Наслідування
Христа. Важливість етичних цінностей християнства.
|
|||
30.
|
Тема 30. Ісус і діти. Право
дітей на життєвий вибір.
|
|||
31.
|
Тема 31. Урок - узагальнення. Молодь
– майбутнє Церкви і держави. Світло для світу.
|
|||
32.
|
Тема 32. Підсумковий урок за рік.
|
Календарно-тематичне
планування з німецької мови
1
клас, перший рік навчання
О.О. Паршикова, Г.М. Мельничук, Л.П.
Савченко, М.М. Сидоренко, Л.В. Горбач;
підручник для 1 класу К., «Грамота»,
2012
І
семестр
№ з/п
|
Дата
|
Сфери (тематика) спілкування
|
Мовленнєва компетенція
|
Мовна компетенція
|
Примітка
|
||
Мовленнєві функції
|
Мовленнєві зразки
|
Лексика
|
Граматика
|
||||
Я, моя сім’я і друзі
|
|||||||
1
|
|
Знайомство. Привітання.
Прощання. Введення нового
лексичного матеріалу.
|
Вітатись та прощатись німецькою мовою.
|
Hallo!
Tschüss!
|
Hallo!
Tschüss! Telefon; Krokodil;
Computer; Tiger
|
|
|
2
|
|
Знайомство. Розвиток навичок діалогічного
мовлення.
|
Знайомитись, використовуючи дані мовленнєві
зразки.
|
Wie heißt du? - Ich
heiße …
|
|
Особові займенники ich;
du
|
|
3
|
|
Привітання. Введення нового лексичного
матеріалу.
|
Вітатись, використовуючи мовленнєві зразки.
|
Guten Morgen! Guten Tag!
|
|
Особові займенники ich; du
|
|
4
|
|
Ігри із задоволенням. Систематизація та
узагальнення вивченого матеріалу.
|
Вітатись,
знайомитись та прощатись німецькою мовою, використовуючи вивчені мовленнєві
зразки. Зав’язувати прості мовні контакти.
|
Hallo! Tschüss! Wie heißt
du? - Ich heiße … Guten Morgen! Guten Tag!
Viel Spass!
|
С.
4 - 15
|
|
|
5
|
|
Числівники до 6. Розвиток
навичок аудіювання.
|
Рахувати до 6.
|
|
Еins, zwei, drei, vier, fünf, sechs
|
Числівники до 6
|
|
6
|
|
Скільки тобі років? Введення нового
лексичного матеріалу. Розвиток навичок діалогічного мовлення.
|
Вести коротку бесіду, використовуючи
мовленнєві зразки.
|
Wie alt bist du? Ich bin 6 (Jahre alt).
|
|
Числівники 1–6. Особові займенники
1-ої та 2-ої особи однини в називному
відмінку
|
|
7
|
|
Числівники до 10. Введення
нового лексичного та граматичного матеріалу.
|
Представляти своїх друзів. Рахувати до 10.
|
Wer
ist das? – Das ist …
|
Sieben,
acht, neun, zehn
|
Числівники 1–10. Особові займенники
1-ої та 2-ої особи однини в називному відмінку
|
|
№ з/п
|
Дата
|
Сфери (тематика) спілкування
|
Мовленнєва компетенція
|
Мовна компетенція
|
Примітка
|
||
Мовленнєві функції
|
Мовленнєві зразки
|
Лексика
|
Граматика
|
||||
8
|
|
Іграшки.
Ведення нового лексичного та граматичного
матеріалу.
|
Називати іграшки, використовуючи присвійний
займенник mein.
|
Was ist das? - Das ist mein…
|
Das Auto, der Teddy, die Puppe, der Roboter, der Ball.
|
Присвійний
займенник mein
|
|
9
|
|
Іграшки. Кольори. Введення нового лексичного
матеріалу.
|
Називати іграшки, вказуючи їх колір
(використовуючи мовленнєві зразки).
|
Mein … ist … .rot, gelb, blau, grau.
|
rot, gelb, blau, grau.
|
Дієсловo-зв’язкa sein у Präsens
|
|
10
|
|
Ігри із задоволенням. Систематизація та
узагальнення вивченого матеріалу.
|
Рахувати до 10. Представляти своїх друзів. Вести
діалогічне мовлення за зразком.
|
Wie alt bist du?
Ich bin 6 (Jahre alt). Wer ist das?
– Das ist … Was ist das? - Das ist mein… Mein … ist … .rot,
gelb, blau, grau.
|
С. 27 - 29
|
|
|
11
|
|
Моя
сім’я. Введення нового лексичного
матеріалу. Читання. Письмо.
|
Називати членів своєї сім’ї.
|
Das ist meine Mama. Das ist mein Papa. Das sind meine Oma
und mein Opa.
|
meine Mama, mein Papa,
meine Oma, mein Opa
|
Сполучник und
|
|
12
|
|
Моя родина. Розвиток навичок монологічного
мовлення. Читання. Письмо.
|
Називати членів своєї сім’ї, використовуючи
мовленнєві зразки.
|
Das
ist meine Schwester. Sie heißt… Das ist mein Bruder. Er heißt…
|
meine
Schwester, mein Bruder
|
Особові займенники er, sie
|
|
13
|
|
Моя родина. Розвиток навичок діалогічного
мовлення.. Читання. Письмо.
|
Вести діалогічне мовлення, використовуючи
питальні речення з питальним словом та без питального слова.
|
Wer ist das? Ist das…? Ja. Nein.
|
Ja. Nein.
|
Питальні речення з питальним словом та без
питального слова
|
|
14
|
|
Домашні улюбленці. Введення нового
лексичного матеріалу. Читання. Письмо.
|
Описувати своїх домашніх улюбленців,
використовуючи прикметники.
|
Das ist mein Hund. Das ist meine Katze. Mein Hund/meine Katze ist…
|
Der
Hund, die Katze, groß, klein, lustig, fein
|
Коротка форма прикметників
|
|
15
|
|
Сімейний альбом Мії.
Проектна робота. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
|
Співпрацювати у парі, опрацьовуючи необхідну
інформацію.
|
Das
ist meine Schwester. Sie heißt… Das ist mein Bruder. Er heißt…
Das ist mein Hund. Das ist meine Katze. Mein Hund/meine Katze ist…
|
С. 30 - 44
|
|
|
16
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого лексико-граматичного
матеріалу
|
ІІ семестр
№ з/п
|
Дата
|
Сфери (тематика) спілкування
|
Мовленнєва компетенція
|
Мовна компетенція
|
Примітка
|
||||
Мовленнєві функції
|
Мовленнєві зразки
|
Лексика
|
Граматика
|
||||||
Школа
|
|||||||||
17
|
|
Школа. Шкільне приладдя. Введення нового лексичного матеріалу.
Розвиток навичок аудіювання. Читання. Письмо.
|
Називати шкільне приладдя.
|
Das
ist mein Heft/ Buch/ Pinsel/ Kuli
|
Das Heft, das
Buch, der Pinsel, der Kuli
|
Присвійний займенник mein
|
|
||
18
|
|
Шкільне приладдя. Кольори. Введення нового лексичного та граматичного матеріалу. Читання. Письмо.
|
Називати шкільне приладдя, вказуючи колір.
|
Das ist mein Heft/ Buch/ Pinsel/ Kuli. Er/ es ist schwarz/ weiß/ braun/ grün
|
Der Stift, schwarz, weiß, braun, grün, es
|
Особові займенники er, sie, es
|
|
||
19
|
|
Шкільне приладдя. Множина іменників.
Читання. Письмо.
|
Називати шкільне приладдя, вказуючи колір та
його кількість.
|
Ein Heft/ Buch/ Pinsel/ Kuli, zwei/ drei Hefte/Bücher/ Kulis/Pinsel
|
Die Bücher, die Hefte, die Kulis, die Pinsel
|
Множина іменників
|
|
||
20
|
|
Дії на уроках. Введення нового лексичного та граматичного матеріалу. Читання. Письмо.
|
Називати свої дії на уроках, використовуючи
вивчені дієслова у 1-й особі однини.
|
Ich
möchte lesen/ malen/ schreiben/ zählen
|
Lesen,
malen, zählen, schreiben
|
Дієслова. Модальне дієслово mögen
|
|
||
21
|
|
Дії на уроках. Розвиток навичок
аудіювання. Читання. Письмо.
|
Називати дії на уроках,
використовуючи вивчені дієслова у 1-й
особі множини.
|
Wir lesen/
malen/ schreiben/ zählen
|
Lesen,
malen, zählen, schreiben
|
Дієслова в 1-й особі множини
|
|
||
22
|
|
Ігри із задоволенням. Систематизація та
узагальнення вивченого матеріалу.
|
Називати шкільне приладдя, вказуючи колір та
кількість та свої дії на уроках.
|
Das
ist… Es ist… Ich möchte… Wir …
|
С. 45 - 61
|
|
|
||
Природа. Свята і традиції.
|
|||||||||
23
|
|
Природа. Тварини. Введення нового лексичного матеріалу.
Розвиток навичок аудіювання.
|
Називати тварини, вказуючи їх кількість.
|
Das
ist Affe/ Löwe/ Elefant/ eine Giraffe
|
Der
Affe, der Elefant, der Löwe, die Giraffe
|
Неозначений
артикль
|
|
||
24
|
|
Тварини.
Ведення нового лексичного та граматичного
матеріалу. Розвиток навичок діалогічного мовлення. Читання. Письмо.
|
Називати тварини та властиві їм риси
характеру.
|
Der
Tiger/ Löwe/ Elefant/ Affe/ die Giraffe ist gut/ brav/ nett
|
Brav,
nett, gut
|
Коротка
форма прикметників. Особові займенники er, sie,
es
|
|
||
25
|
|
Опис тварин. Назви кольорів. Числівники.
Читання. Письмо.
|
Називати тварини, вказуючи їх колір.
|
Das ist ein/ eine… Er/ sie ist gelb/ blau/ grau/ grün
|
Der Papagei, die Maus
|
Множина
іменників. Числівники
|
|
||
№ з/п
|
Дата
|
Сфери (тематика) спілкування
|
Мовленнєва компетенція
|
Мовна компетенція
|
Примітка
|
||||
Мовленнєві функції
|
Мовленнєві зразки
|
Лексика
|
Граматика
|
||||||
26
|
|
Тварини. Введення нового лексичного та граматичного матеріалу.
Читання. Письмо.
|
Називати дії, які виконують тварини.
Підтверджувати та заперечувати інформацію.
|
Der Papagei fliegt. Das Krokodil fliegt nicht.
|
Liegen,
fliegen, springen, klettern
|
Дієслова в 3-й особі однини. Заперечення nicht
|
|
||
27
|
|
Традиції святкування. Великдень. Введення
нового лексичного матеріалу. Розвиток
навичок діалогічного мовлення.
|
Вести діалогічне мовлення, використовуючи
вивчені мовленнєві одиниці та мовленнєві зразки. Вітати з Великодніми
святами.
|
Frohe
Ostern!
|
Der
Osterhase, das Osterei
|
Питальні та розповідні речення
|
|
||
28
|
|
Виготовлення великоднього яйця.
Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
|
Рахувати в межах 10. Називати кольори.
|
Das ist …Frohe Ostern! Gelb, blau, grau, grün
|
С. 64 - 82
|
Числівники. Сполучник und.
|
|
||
Дозвілля
|
|||||||||
29
|
|
Улюблені іграшки. Введення нового
граматичного матеріалу. Читання. Письмо.
|
Називати іграшки; вказувати кому вони
належать, використовуючи присвійні займенники.
|
Das
ist sein/ ihr Teddy
|
|
Присвійні
займенники mein, dein, sein, ihr
|
|
||
30
|
|
Ігри.
Введення нового лексичного матеріалу. Читання. Письмо.
|
Називати
свої ігри та ігри своїх друзів.
|
Ich spiele
Ball/ Lego/ Domino/ Verstecken/ Lotto/ Blindekuh/ Fangen
|
(das)
Lego, (das) Domino, (das) Verstecken, (das) Lotto, (die) Blindekuh,
(das) Fangen
|
Особові
займенники ich, er,
sie
|
|
||
31
|
|
Улюблені ігри. Алфавіт.
Розвиток навичок діалогічного мовлення. Читання. Письмо.
|
Називати улюблені ігри. Запитувати про
улюблені ігри своїх друзів.
|
Ich
spiele gern Ball/ Lego/ Domino/ Verstecken/
Lotto/ Blindekuh/ Fangen
|
|
Дієслова у 1-й особі однини
|
|
||
32
|
|
Вечірка з нагоди дня
народження. Привітання. Подарунки. Розвиток навичок діалогічного мовлення.
|
Вітати з днем народження. Називати
подарунки.
|
Alles
Gute zum Geburtstag!
|
Das Geschenk
|
Питальні та розповідні речення
|
|
||
33
|
|
Ігри із задоволенням.
Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
|
Називати улюблені ігри. Запитувати про
улюблені ігри своїх друзів.
|
Was
spielt … gern? Er/ Sie spielt gern … .
|
С. 83 - 99
|
Особові займенники ich, er, sie
|
|
||
34
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого лексико-граматичного
матеріалу
|
|||||||
35
|
|
Свято німецького алфавіту
|
|||||||
2
клас, другий рік навчання
за
підручником
Німецька
мова : підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Н.Ф.
Борисенко, М.М. Сидоренко, Л.В. Горбач, Л.П. Савченко, О.О. Паршикова, Г.М.
Мельничук .- К. : Грамота , 2012
№ уроку
|
Дата
|
Підтема
|
Мовленнєві
функції
|
Експоненти
функції
|
Мовленнєвий
матеріал
|
Письмо
|
Аудіювання
|
Читання
|
Домашнє
завдання
|
При
мітка
|
|||||||
лексичний
|
граматичний
|
фонетичний
|
|||||||||||||||
Моя сім’я, я і мої друзі
|
|||||||||||||||||
1.
|
|
Вітання
|
Вітатися та розповідати про
друзів
|
Das ist Alex. Er ist brav.
|
Klein lustig groß brav
|
|
h
|
Впр.3 с. 5
|
Впр.1 с. 4
|
Впр.3б с. 5
|
Розповісти про свого друга
|
|
|||||
2.
|
|
Це мій друг
|
Розповідати про друзів
|
Das ist mein Freund
|
Elf zwöl
|
|
|
|
Впр. 1 с. 6
|
|
Вивчити цифри 1-12
*намалювати друзів
|
|
|||||
3.
|
|
Хто це?
|
Ставити питання. Давати
відповідь
|
Ist das Alex
|
Nein nicht
|
Питальні речення
|
|
Впр. 4а с. 10
|
Впр. 3 с. 10
|
Впр. 4б с.11
|
Вивчити реп. Впр. 2 с. 10
|
|
|||||
4.
|
|
Це Ганс та Кітті
|
Будувати діалоги
|
Sind das Max und Alex
|
Sind ja nein
|
Множина
|
s
|
Впр. 4а с. 13
|
Впр. 1с. 11
|
Впр. 4б с. 13
|
Прочитати Впр. 4б с.13
*принести сімейні фото
|
|
|||||
5.
|
|
Це моя родина
|
Розповідати про свою родину
|
Das ist meine Familie
|
Die Familie, der Vater, die Mutter, die Eltern
|
|
|
|
Впр. 1 с. 13-14
|
Впр. 3 с с. 15
|
Вивчити реп Впр. 4 с.15
|
|
|||||
6.
|
|
Ігри із задоволен-
ням.
|
Систематизація та
узагальнення вивченого матеріалу.
|
|
|
|
|
Впр.4 с. 16
|
Впр. 1 с. 16
|
Впр. 3 с. 16
|
Вивчити Впр.6 с.17
|
|
|||||
Відпочинок і дозвілля
|
|
||||||||||||||||
7.
|
|
Це –динозавр
|
Називати речі
|
Das ist ein Dino
|
Der Dino, die Schlange, das Schiff, das Puppenhaus
|
|
au
|
Впр.5а с. 21
|
Впр. 1 с. 18
|
Впр. 5б с. 21
|
Вивчити реп Впр. 6 с.21
|
|
|||||
8.
|
|
Ні, це не динозавр
|
Називати речі
|
Ist das Dino. Nein
|
kein
|
|
ei
|
.
|
Впр.1 с. 23
|
Впр. 4б с. 24
|
Прочитай Впр.4б с. 24
|
|
|||||
9.
|
|
Заперечення
|
Заперечувати
|
Ist das Dino. Nein, das ist kein Dino
|
kein
|
|
|
Впр.4а с.24
|
Впр. 3 с. 23
|
|
Вивчити римування Впр.5 с.
24
|
|
|||||
10.
|
|
У мене є…
|
повідомляти
про належність когось
|
Ich habe einen Dino
|
Haben
|
Модальне дієслово Haben
|
|
Впр.5 с. 26
|
Впр. 2 с. 25
|
Впр. 5б с. 27
|
Прочитай
Впр. 5б с. 27 *Вивчити Впр.
6 с. 27
|
|
|||||
11.
|
|
У мене нема
|
повідомляти
про належність когось
|
Hast du ein Dino
Nein, ich habe kein Dino
|
|
|
|
|
Впр. 2 с. 28
|
Впр. 5 с. 29
|
Прочитай Впр. 5 с. 29
|
|
|||||
12.
|
|
Скільки іграшок?
|
Ставити питання,
відповідати на них
|
Wie viele
|
Wie viele
|
множина
|
ie
|
Впр. 4а с. 31
|
Впр. 2 с. 30
|
Впр. 4б с. 31
|
Виконати Впр. 5 с. 32
|
|
|||||
13.
|
|
У що любиш ти гратися
|
Ставити питання,
відповідати на них
|
Was spielst du gern
|
Bingo, Fußball, Tennis
|
|
sp
|
Впр. 4а с. 34
|
Впр. 2 с.33
|
Впр. 4б с.34
|
Прочитай Впр. 4б с. 34
|
|
|||||
14.
|
|
Що любить грати Алекс?
|
Ставити питання,
відповідати на них
|
Was spielst Alex gern
|
|
|
|
Впр. 3 с. 37
|
Впр.4 с. 37
|
Впр. 5 с. 37
|
Виконати Впр. 3с с. 37
|
|
|||||
1.
15.
|
|
Ігри із задоволен -ням.
|
Систематизація та
узагальнення вивченого матеріалу.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Людина
|
|||||||||||||||||
16.
|
|
Частини тіла
|
Називати частини тіла
|
Das ist mein Kopf
|
Der Kopf, der Arm, die Hand, der Bauch, das Bein, der Fuß
|
|
|
|
Впр. 1-2 с. 40
|
Впр. 3 с. 41
|
Прочитай *Вивчити Впр. 3
с.41
|
|
|||||
17.
|
|
Це моя рука
|
Називати частини тіла
|
Das ist mein Arm
|
|
|
Pf
ß
|
Впр. 4а с. 41
|
Впр. 3 с. 41
|
Впр. 4б, ц с.41
|
Прочитай Впр. 4с с. 42
|
|
|||||
18.
|
|
Я малюю ляльку-маріонетку
|
Описувати дію
|
Ich male…
|
Die Köpfe, die Arme, die Hände, die Beine, die
Füße
|
множина
|
Ö
Ü
|
Впр. 5а с.45
|
Впр. 1 с. 43
|
Впр. 5б, ц с.45
|
Прочитай Впр. 5ц с.45
|
|
|||||
19.
|
|
Робот
|
Називати частини тіла
|
Er hat …
|
|
|
Впр. 6а с.45
|
Виконати Впр. 6б с.46
* Впр.6д с. 46
|
|
||||||||
20.
|
|
Обличчя
|
Називати частини тіла
|
Das ist mein Auge
|
Das Gesicht, das Auge, das Ohr,
Die Nase, der Mund
|
|
|
Впр. 4а с.47
|
Впр.1 с.46
|
Впр. 4 с.47
Впр. С.
|
Вивчити
Впр. 1с .46
|
|
|||||
21.
|
|
Частини тіла
|
Називати частини тіла
|
Das ist mein Mund
|
|
Ah, eh, ich, uh, oh
|
Впр. 3 с. 47
|
Прочитай Впр. 3с с. 47
|
|
||||||||
22.
|
|
Одяг
|
Називати одяг
|
Das ist mein Rock
|
Die Hose, das Hemd, der Rock, die Bluse, die Hose, die Schuhe
|
|
|
Впр. 4а с. 50
|
Впр.2 с. 49
|
Впр. 4 с. 51
|
Прочитай
* Вивчити
Впр. 5 с. 51
|
|
|||||
23.
|
|
Я ношу спідничку
|
Описувати дію
|
Ich trage ein Rock
|
|
множина
|
|
|
Впр.1 с. 51
|
|
Впр. 1c с. 52
|
|
|||||
24.
|
|
Хто що носить?
|
Ставити питання і
відповідати на них
|
Was trägst du
|
|
|
sch
|
Впр.5a с. 54
|
Впр. 5a с. 54
|
Впр.5b,c с.54
|
Прочитай
* Вивчити
Впр. 6 с. 64
|
|
|||||
25.
|
|
Кольори
|
Називати ознаки предметів
|
|
|
|
|
Впр. 4 с. 56
|
Впр.2a,3 с. 56
|
|
Впр. С.
|
|
|||||
26.
|
|
Скільки предметів?
|
Рахувати
|
|
|
|
|
|
Впр.2, 5a с.57,59
|
|
Розкажи, які предмети одягу
ти хочеш
|
|
|||||
27.
|
|
Ігри із задоволен-ням.
|
Систематизація та
узагальнення вивченого матеріалу.
|
|
|||||||||||||
28.
|
|
Контроль навичок читання
|
Виразне читання
|
|
|||||||||||||
29.
|
|
Контроль навичок аудіювання
|
Текст
Тестові завдання
|
|
|||||||||||||
30.
|
|
Контроль навичок говоріння
|
За темами «Моя сім’я,
я і мої друзі», «Відпочинок і дозвілля»,
«Людина»
|
|
|||||||||||||
31.
|
|
Контроль навичок письма (списування)
|
|
|
|||||||||||||
32.
|
|
Систематизація та узагальнен-ня вивченого у І
семестрі матеріалу.
|
|
|
|||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар